No photo of Kim Rasmussen
  • Universitetsvej 1, 03.1-NW

    DK-4000 Roskilde

    Denmark

20022019

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output

Filter
Book chapter
2018

Det transparente barn i det transparente institutionsbyggeri: om at lave oplevelsesanalyser i og af institutionsarkitektur og institutionsliv

Rasmussen, K. & Kampmann, J., Mar 2018, Materialitet og læring. Martinussen, M. & Larsen, K. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 241-270 29 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Langvarige venskaber: blandt børn, der er udviklingshæmmede

Rasmussen, K., 2018, Det store blandt de små: om små børns venskaber. Basse Fisker, T. (ed.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, p. 121-141 20 p. (Pædagogik og læring).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Visuel etnografi: om kendetegn, erfaringer og muligheder ved et metodisk felt i udvikling

Rasmussen, K., 2018, Etnografier. Jensen, H. L. & Jacobsen, M. H. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 233-262 (Sociologi (Kbh.); No. 16).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2017

Afslutning: Børneperspektivet

Warming, H., Kampmann, J. & Rasmussen, K., 30 Mar 2017, Interview med børn. Kampmann, J., Rasmussen, K. & Warming, H. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 221-234 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

At bruge foto og video til konstruktion af empiri

Rasmussen, K., 2017, Bachelorprojekter inden for det pædagogiske område: Indblik i videnskabelige metoder. Glasdam, S., Hansen, G. R. & Pjengaard, S. (eds.). 1 ed. Hans Reitzels Forlag, p. 191-216 25 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen

Rasmussen, K., 2017, Specialdidaktik i teori og praksis: Undervisning på specialskoler og i specialklasser.. Borgbjerg Hansen, H. & Degn Mårtensson, B. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 75 - 92 17 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Det foto-eliciterede interview

Rasmussen, K., 2017, Interview med børn. Kampmann, J., Rasmussen, K. & Varming, H. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 109-126 17 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Det gående interview

Rasmussen, K., 2017, Interview med børn. Kampmann, J., Rasmussen, K. & Varming, H. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 69-94 25 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Indledning

Rasmussen, K., Kampmann, J. & Warming, H., 2017, Interview med børn. Kampmann, J., Rasmussen, K. & Warming, H. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 7-16 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Kritisk teori

Rasmussen, K., 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Østergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (eds.). 3 ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 844-850 6 p. (Pædagogik og Samfund; No. 2).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Photovoice

Rasmussen, K., 2017, Interview med børn. Rasmussen, K., Kampmann, J. & Varming, H. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 127-146 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Theodor Wiesengrund Adorno (1903-1969)

Rasmussen, K., 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Øastergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (eds.). 3.udgave ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 758-762 4 p. (Pædagogik og Samfund; No. 2).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Ung, udviklingshæmmet og under uddannelse

Rasmussen, K., 2017, Social- og specialpædagogik i teori og praksis. Larsen, V. & Rasmussen, G. L. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, p. 279-306 30 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2016

Pædagogik og de institutionelle rammer

Rasmussen, K., Jan 2016, Pædagogiske ballader: Perspektiver på pædagogens faglighed. Togsverd, L. & Rothuizen, J. J. (eds.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 99-128

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Pædagogik som myndiggørrelse: Om pædagogikken som et demokratisk projekt

Rasmussen, K., Jan 2016, Pædagogiske ballader: Perspektiver på pædagogens faglighed. Togsverd, L. & Rothuizen, J. J. (eds.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 249-274

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

2014

Children Taking Photos and Photographs: A Route to Children's Involvement and Participation and a 'Bridge' to Exploring Children's Everyday Lives

Rasmussen, K., 2014, The SAGE Handbook of Child Research. Melton, G. B., Ben-Arieh, A., Cashmore, J., Goodman, G. S. & Worley, N. K. (eds.). Los Angeles, London, New Delhi: SAGE Publications, p. 443-470

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Om sted, rum, krop og tid i pædagogiske kontekster

Rasmussen, K., 20 Aug 2014, Pædagogik som viden og handling. Lauridsen, S. K. & Nielsen Carstens, F. (eds.). København: Akademisk Forlag, p. 121-160

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducationpeer-review

2013

At udforske samfundet ud fra eksisterende fotografier: betragtet ud fra bidrag af Pierre Bourdieu, Howard S. Becker og Erving Goffmann

Rasmussen, K., 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning. Rasmussen, K. (ed.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, p. 361-410

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Erfaringer med fotografi: - på tværs af projekter

Rasmussen, K., 24 Oct 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning. Rasmussen, K. (ed.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, p. 177-214

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Erfaringer med videobaseret feltarbejde i daginstitutionen: Interview med Jan Kampmann

Rasmussen, K., 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning. Rasmussen, K. (ed.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, p. 253-260

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Forskellige typer projekter, hvor børn fotograferer

Rasmussen, K., 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning. Rasmussen, K. (ed.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, p. 39-80

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Forskerens fotografiske feltnoter: - et bidrag til "thick description"?

Rasmussen, K., 24 Oct 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervising. Rasmussen, K. (ed.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, p. 261-282

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Visuelle metoder og tilgange: indledning og ramme om antologiens forskellige artikler

Rasmussen, K., 24 Oct 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier. Rasmussen, K. (ed.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, p. 13-36

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2011

Foto og dokumentation: i pædagogisk arbejde

Rasmussen, K., 3 Nov 2011, Pædagogers arbejde med sprog og billeder. Mark, K. (ed.). TAPIR Akademisk Forlag, p. 217-248 31 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

2010

Om betydningen af sociale relationer og netværk for børn og unge med handicap

Rasmussen, K., 2010, Fællesskab i forskellighed: Specialisering og det fælles i pædagogisk arbejde. Ulla, L. & Schou, C. (eds.). 1 ed. København: Akademisk Forlag, p. 223-251 28 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Specialskoler og det fysisk-sociale miljø: en skitse til drøftelse af den fysisk-sociale arkitekturs bidrag til skabelse og fastholdelse af handicapidentitet

Rasmussen, K., 2010, AproPOS: Arkitektur, Pædagogik og Sundhed. Kural, R., Bruun Jensen, B. & Kirkeby, I. M. (eds.). 1 ed. København: Kunstakademiets Arkitektskoles Forlag, p. 20-34 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

2009

(Udviklingshæmmede) børns hverdagsliv

Rasmussen, K., 2009, Årsberetning 2008. Roskilde: Roskilde Universitet, Vol. 2008. p. 105-106 2 p. (Årsberetning. Roskilde Universitet, Vol. 2008).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Om barndommens institutionalisering: og noget om dens affortryllelse

Rasmussen, K., 2009, Barndommens organisering: I et dansk institutionsperspektiv. Højlund, S. (ed.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, p. 15-56

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

2006

Børns steder - et forhold af social-kulturel-fysisk karakter: på vej mod en teori om børns stedsrelationer

Rasmussen, K., 2006, Børns steder: om børns egne steder og voksnes steder til børn. Værløse: Billesø, p. 139-154 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Nanna's have - et sted af steder

Rasmussen, K., 2006, Børns steder: Om børns egne steder og voksnes steder til børn. Rasmussen, K. (ed.). Værløse: Billesø, p. 155-159 4 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Steder til børn - børns steder

Rasmussen, K., 2006, Børns steder: Om børns egne steder og voksnes steder til børn. Rasmussen, K. (ed.). Værløse: Billesø, p. 9-29 20 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

2005

Legeplads og kropslig udfoldelse

Rasmussen, K., 2005, Rend og hop - om kroppen i legen. Christensen, A. W. & Wiborg, A. (eds.). 1 ed. København: BUPL

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

2004

At bryde med vanetænkning og rutinehandlinger

Rasmussen, K., 2004, Relationer i teori og praksis: Perspektiver på pædagogisk tænkning. Ritchie, T. (ed.). Værløse: Billesø, p. 49-69

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

2003

Det er bare min far: om børns far-billeder

Rasmussen, K., 2003, Mænd og omsorg. Hjort, K. & Nielsen, S. B. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Jeg kunne ikke fordrage madpakker

Rasmussen, K. & Smidt, S., 2003, Mad og mennesker. Holm, L. (ed.). København: Handelshøjskolens Forlag

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Unges erindringer om mad og måltider i daginstitutionen

Rasmussen, K., 2003, Mad, mennesker og måltider. Ukendt, H. (ed.). København: Handelshøjskolens Forlag

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

2002

Children in the neighbourhood: the neighbourhood in the children

Rasmussen, K., 2002, Children in the city. Brien, M. O. & Christensen, P. (eds.). Falmer Press

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Sporskifteundersøgelsen - sporskifteundersøgelsen: unges erindringer om tiden i SUF

Rasmussen, K., 2002, Jeg ved ikke hvor min vrede er - et dokument fra en socialpædagogisk verden. Nagel, A. (ed.). Odense: Den sociale udviklingsfond

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch