Photo of Charlotte Højholt

Charlotte Højholt

MScA (Psychology) & PhD

  • Universitetsvej 1, 03.1-E

    DK-4000 Roskilde

    Denmark

19962019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output 1996 2019

Filter
Journal article
2019

Conflictuality and situated Inequality in Children’s School Life

Højholt, C., 2019, (Accepted/In press) In : Children's Geographies.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Contradictions and conflicts – researching school as conflictual social practice

Højholt, C. & Kousholt, D., 2019, (Accepted/In press) In : Theory & Psychology.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Developing knowledge through participation and collaboration: Research as mutual learning processes

Højholt, C. & Kousholt, D., 2019, (Accepted/In press) In : Annual Review of Critical Psychology (Online).

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Hacia una psicología del vivir cotidiano

Højholt, C. & Schraube, E., 2019, In : Revista Digital Internacional de Psicología y Ciencia Social. 5, 2, p. 280-291

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Konflikter om børns skoleliv: et forskningsprojekt på tværs

Højholt, C. & Røn Larsen, M., 2019, In : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 56, 2

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Parental collaboration in relation to children’s school life: Advanced self-regulation or possibilities for solidarity?

Højholt, C. & Kousholt, D., 2019, In : International Journal of Qualitative Studies in Education. 32, 8, p. 1048 - 1063

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2016

Fra brugerperspektiver til konflikter om børns udvikling

Højholt, C., 2016, In : Nordiske Udkast. 43, 1, p. 27 - 49 22 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2015

Psychological perspectives on children's conduct of everyday life

Højholt, C. & Røn Larsen, M., 4 Nov 2015, In : Nordic Psychology (Online). 67, 3, p. 169-176

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2014

Introduktion

Axel, E. & Højholt, C., 2014, In : Nordiske Udkast. 41, 2, p. 1-3 3 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Participant Observations of Children’s Communities: Exploring Subjective Aspects of Social Practice

Højholt, C. & Kousholt, D., 2014, In : Qualitative Research in Psychology. 11, 3, p. 316 - 334

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Tab ikke brugerne i de tværfaglige diskussioner

Højholt, C. & Ehlers, A. M., 2014, In : VejlederForum Magasinet. 3, p. 51 - 52

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

2013

Observation som konsultativ praksisform

Højholt, C. & Szuleviez, T., 2013, In : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 50, 5, p. 35 - 47 12 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2012

Fører inklusion til afspecialisering? Forskningssamarbejde, faglighed og fællesskab omkring børn og familier i vanskeligheder

Højholt, C. & Andersen, L., 2012, In : Vera : tidsskrift for pædagoger. 61, p. 48-53

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Kinderperspektiven: Partizipation in gesellschaftlicher Praxis

Højholt, C., 2012, In : Journal fuer Psychologie. 20, 1, p. 1-25

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

File
2008

Participation in communities - living and learning across different contexts

Højholt, C., 2008, In : Australian Research in Early Childhood Education. 15, 1, p. 1 - 12 12 p.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2007

Pædagogers faglighed og viden - i relation til børns læring i børnehaven

Højholt, C., 2007, In : Vera : tidsskrift for pædagoger. 39, p. 52-65

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

2006

Knowledge and Professionalism – from the Perspectives of Children?

Højholt, C., 2006, In : Critical Psychology. 19, p. 81-160

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2005

El desarrollo infantil a través de sus contextos sociales

Højholt, C., 2005, In : Psicologia y Ciencia Social. 7, 1-2, p. 22-40

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2003

Brugerne og PPR: eller hvordan fællesskaber om børn kan skabe fællesskaber mellem børn

Højholt, C., 2003, In : Psykologisk Paedagogisk Raadgivning. Monografi. 40, 6, p. 712-731

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

2002

Ledelse og overgange

Højholt, C. & Rasmussen, O. V., 2002, In : Skolen i Morgen - Tidsskrift for skoleledere. 6

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

2000

Børns udvikling og deltagelse: en teoretisk udfordring

Højholt, C., 2000, In : Nordiske Udkast. 1

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

1999

Hvad er problemet? om problembestemmelse og samarbejde mellem skole og hjem

Højholt, C., 1999, In : Specialpædagogik. 2

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

1996

Tavs viden og brugerperspektiver

Højholt, C., 1996, In : Vera. 0

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch