Vi griber til virtuelle våben som aldrig før

Press/Media: Press / Media

Description

Hvis der er noget, der tiltrækker computerspilleres opmærksomhed, så er det at meje stadig mere realistiske fjender ned med topmoderne skydevåben eller sværd. Tal fra Multimedieforeningen viser, at blandt de ti spil, der solgte bedst herhjemme sidste år, er fire af dem kampspil med et næsten entydigt fokus på at slå ihjel. Arne Poulsen, der er professor i psykologi ved Roskilde Universitet, forklarer, at hjernen, når man spiller disse spil, gør det, den er skabt til. Det handler om kamp, parathed, overlevelse og visuel analyse, og hele den del af nervesystemet, der er bygget til hurtige afgørelser, aktiveres. Han advarer dog mod, at kampspillene kan være stærkt vanedannende. - Hvis man spiller den type spil over en time hver dag, risikerer man, at glæden ved hverdagsaktiviteter bliver udhulet, advarer han. (Øvrige kilder metroXpress, 31-03-2011, 1. sektion, side 46)
Period31 Mar 2011

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleVi griber til virtuelle våben som aldrig før
    Media name/outletMetroXpress
    Date31/03/2011
    Producer/Author1. sektion
    PersonsArne Poulsen