Unge er glade for museer men troløse mediebrugere

Press/Media: Press / Media

Description

Det kan godt være, at de unge er til hurtige medier, og at det hurtigt forandrer sig, om det er SMS eller Snapchat, der har størst interesse: Generelt set er unge mellem 13 og 23 flittige museumsgæster, og de synes, de lærer noget af deres besøg. Det er et af indtrykkene af et forskningsprojekt, hvor det danske forskningskonsortium for uddannelse og mediebrug, DREAM, har spurgt til de unges brug af museer og medier. Lederen af undersøgelsen, Christian Kobbernagel, er taget til Museum Lolland-Falster i Maribo for at præsentere sine forskningsresultater.
Period25 Jun 2015

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleUnge er glade for museer men troløse mediebrugere
    Media name/outletLolland-Falsters Folketidende
    Date25/06/2015
    Producer/AuthorJohn Karlsen
    PersonsChristian Kobbernagel