Ugeaviser er redningskrans for dagblade i høj søgang

  • Jørgen Poulsen

Press/Media: Press / Media

Description

Professor i journalistik ved Roskilde Universitet Jørgen Poulsen oplever, at dagbladshusene over en årrække har fået skærpet appetit på vækst på ugeavis-området. Således er de gratis ugeaviser nu blevet et vigtigt strategisk satsningsområde på grund af de mange annoncekroner, som lander i dagbladenes ofte slunkne kasser. - Dagbladenes andel af ugeaviserne er vokset kraftigt de sidste 20 år. I midten af 90erne sad dagbladene på cirka halvdelen af oplaget, men i dag vil jeg skønne, at det nærmere er 65 procent, siger Jørgen Poulsen og pointerer, at selvom det er billigere at annoncere i ugeaviserne, så er læsesandsynligheden lige så høj som i de landsdækkende dagblade.
Period24 Feb 2010

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleUgeaviser er redningskrans for dagblade i høj søgang
    Date24/02/2010
    PersonsJørgen Poulsen