TV-sport gør modne mænd til drenge

Press/Media: Press / Media

Description

En undersøgelse, som TNS Gallup har foretaget for Kristeligt Dagblad, viser, at mænd i alderen 50 til 70 år er storforbrugere af tv, og at sport er det, som i særlig grad samler dem. Mandeforsker Kenneth Reinicke fra Roskilde Universitet mener, at mænd i denne aldersklasse får sat nyt liv i barndommen, når de ser fodbold. - De følelser, som knytter sig til en fodboldkamp, er de samme, som da du var barn og ung. Der er noget velkendt, enkelt og samtidig spændende over det. Med alderen er der meget tv, som kan komme til at virke som en genudsendelse, men du kender ikke udfaldet af en sportskamp, vurderer han. (Øvrig kilde: Kristeligt Dagblad, 19-06-2010, 1. sektion, side 1)
Period20 Jun 2010

Media coverage

4

Media coverage

  • TitleTV-sport gør modne mænd til drenge
    Media name/outletNordjyske Stiftstidende Aalborg
    Date20/06/2010
    Producer/AuthorØvrig kilde: Kristeligt Dagblad
    PersonsKenneth Reinicke
  • TitleTV-sport gør modne mænd til drenge
    Media name/outletNordjyske Stiftstidende Aalborg
    Date20/06/2010
    Producer/Author19-06-2010
    PersonsKenneth Reinicke
  • TitleTV-sport gør modne mænd til drenge
    Media name/outletNordjyske Stiftstidende Aalborg
    Date20/06/2010
    Producer/Author1. sektion
    PersonsKenneth Reinicke
  • TitleTV-sport gør modne mænd til drenge
    Media name/outletNordjyske Stiftstidende Aalborg
    Date20/06/2010
    Producer/Authorside 1
    PersonsKenneth Reinicke