Skip to main navigation Skip to search Skip to main content

Tog fra København til Århus på to timer

  • Per Homann Jespersen

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Ifølge transportminister Carina Christensen (K) skal danskerne kunne komme fra København til Odense med tog på en time, til Århus på to og til Aalborg på tre. Ifølge flere trafikforskere, herunder lektor Per Homann Jespersen fra RUC, er den såkaldte time-model den helt rigtige vej at gå.- Det er vigtigt ud fra et miljøspørgsmål. En togtur på kun tre timer fra Aalborg til København gør indenrigsflyvning mindre attraktivt og vil flytte flere bilister over i toget, lyder det fra Homann Jespersen. (Side. Sektion. Default)
    Period24 Aug 2008

    Media coverage

    1

    Media coverage

    • TitleTog fra København til Århus på to timer
      Media name/outletBerlingske Tidende
      Date24/08/2008
      Producer/AuthorCharlotte Beder
      PersonsPer Homann Jespersen