Til forsvar for kritikken

Press/Media: Press / Media

Description

Du kender sikkert eksemplet med vandglasset som et billede på, at der findes to forskellige slags mennesker. Der er dem, der ser et halvtomt glas, og så er der dem, der ser et halvfyldt. Og man er ligesom ikke i tvivl om, hvilket slags menneske man helst selv vil være. For hvem gider være den, der synes, der er for lidt af alting? Den der peger på, at det kunne være bedre? Sociolog Rasmus Willig fra Roskilde Universitet bruger selv eksemplet, når han skal illustrere, hvordan vi lever i en tid, der dyrker det positive -helt derud i ekstremerne, hvor virksomheder forbyder medarbejderne at bruge sætninger som „det beklager jeg". Fordi det simpelthen er for negativt. Næ, vi skal kigge på muligheder i stedet for begrænsninger og hvorfor spilde energi på at pege på de negative følger af besparelser og tusindvis af nye regelsæt, der æder arbejdstiden.
Period17 Nov 2012

Media coverage

3

Media coverage

  • TitleTil forsvar for kritikken
    Media name/outletFolkebladet, Vejle/Horsens, 2. sektion side 9
    Date17/11/2012
    Producer/AuthorBine Madsen
    PersonsRasmus Willig
  • TitleTil forsvar for kritikken
    Media name/outletHorsens Folkeblad, 2. sektion side 9
    Date17/11/2012
    PersonsRasmus Willig
  • TitleTil forsvar for kritikken
    Media name/outletMidtjyllands Avis, 2. sektion side 19
    Date17/11/2012
    PersonsRasmus Willig