Slaget om nyhederne

Press/Media: Press / Media

Description

I morgen (den 19. november, red.) sender DR for første gang TV-Avisen i helt nye omgivelser og i to helt nye udgaver. Der vil højst sandsynligt være flere seere, end det normalt er tilfældet. Spørgsmålet er bare, hvor længe seerne bliver hængende på kanalen. For hvis DR skal have flere seere, kræver det mere end blot ny scenografi, mener flere medieeksperter. Blandt andet skal DR konkurrere med TV2's nyeste kanal, TV2 News, men medieforsker Michael Bruun Andersen fra RUC er blandt de forskere, der ikke spår TV2s 24-timers nyhedskanal mange seere. - Alle, der har siddet på hotelværelser og set CNN eller BBC ved, at det er de samme nyhedshjul, der kører i rotation, og når du har set et par timer, har du set de samme nyheder flere gange, siger medieforskeren. (Side.1,3 Sektion. Kultur)
Period18 Nov 2006

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleSlaget om nyhederne
    Media name/outletPolitiken
    Date18/11/2006
    Producer/AuthorNadia Claudi
    PersonsMichael Bruun Andersen