Skolebørn uden venner har svært ved at lære

  • Anja Hvidtfeldt Stanek

Press/Media: Press / Media

Description

Ifølge en ph.d.-afhandling, som Anja Hvidtfeldt Stanek, cand.mag. i pædagogik og psykologi ved Roskilde Universitet, er ved at lægge sidste hånd på, har det afgørende betydning for børn i indskolingen, hvordan deres nye fællesskab udvikler sig. I sit forskningsprojekt har hun fulgt en gruppe børn fra børnehaven og videre til børnehaveklassen og 1. klasse. Det viser sig, at børn lærer bedre, når de føler sig godt tilpas socialt. - For de børn, jeg har fulgt, har det at lære bogstaverne og følge skolens dagsorden ikke været et problem, medmindre de havde det problem, at de følte sig uden for fællesskabet, siger Anja Hvidtfeldt Stanek. (Øvrige kilder: Avisen.dk, 28-07-2010; Fpn.dk, 28-07-2010; Newspaq, 28-07-2010; Newspaq SBS Tekst-tv, 28-07-2010; Sn.dk, 28-07-2010; Ritzaus Bureau, 27-07-2010)
Period28 Jul 2010

Media coverage

6

Media coverage

  • TitleSkolebørn uden venner har svært ved at lære
    Media name/outletAvisen.dk, 28-07-2010
    Date28/07/2010
    PersonsAnja Hvidtfeldt Stanek
  • TitleSkolebørn uden venner har svært ved at lære
    Media name/outletFpn.dk, 28-07-2010
    Date28/07/2010
    PersonsAnja Hvidtfeldt Stanek
  • TitleSkolebørn uden venner har svært ved at lære
    Media name/outletNewspaq SBS Tekst-tv, 28-07-2010
    Media typeTelevision
    Date28/07/2010
    PersonsAnja Hvidtfeldt Stanek
  • TitleSkolebørn uden venner har svært ved at lære
    Media name/outletNewspaq, 28-07-2010
    Date28/07/2010
    PersonsAnja Hvidtfeldt Stanek
  • TitleSkolebørn uden venner har svært ved at lære
    Media name/outletRitzaus Bureau, 27-07-2010
    Date28/07/2010
    PersonsAnja Hvidtfeldt Stanek
  • TitleSkolebørn uden venner har svært ved at lære
    Media name/outletSn.dk, 28-07-2010
    Date28/07/2010
    PersonsAnja Hvidtfeldt Stanek