Skip to main navigation Skip to search Skip to main content

SAS vil betale for sin miljø-belastning

  • Per Homann Jespersen

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Flyselskabet SAS har meldt ud, at de nu vil tage del i begrænsningen af CO2-udslip. Trafikforsker Per Homann Jespersen fra Roskilde Universitetscenter kalder den udmelding for helt nye toner fra SAS' side. Han mener, at den nye interesse for miljøet skyldes de høje oliepriser, hvilket også bekræftes af SAS. Men også pres fra det øvrige erhvervsliv spiller ind. For hvor det øvrige erhvervsliv er underlagt afgifter og kvoter, er flybranchen hidtil sluppet billigt, udtaler Per Homann Jespersen. Side 1, 12-13 (Side.1 Sektion. Hele avisen)
    Period13 May 2006

    Media coverage

    1

    Media coverage

    • TitleSAS vil betale for sin miljø-belastning
      Media name/outletInformation
      Date13/05/2006
      Producer/AuthorAnna Von Sperling
      PersonsPer Homann Jespersen