Skip to main navigation Skip to search Skip to main content

Regeringen har drænet Statsbanerne for 5,3 milliarder

Press/Media: Press / Media

Description

En ny analyse fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd (AE) viser, at DSB siden 2002 har måttet punge ud med 5,3 milliarder kroner til sin eneejer, staten. Dette er sket samtidig med, at man har ønsket flere brugere af offentlig transport. - Den førte politik er i modstrid med hele tanken bag at have et offentligt ejet aktieselskab, som skal agere på markedslignende vilkår. Staten skal lave langsigtede planer, hvorefter bestyrelsen, direktionen og medarbejderne tager sig af driften. Og så bør staten ikke blande sig i dag til dag-beslutninger med pludselige nedskæringer, siger professor Bent Greve, der er forsker ved Institut for Samfund og Globalisering på Roskilde Universitet.
Period1 Dec 2010

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleRegeringen har drænet Statsbanerne for 5,3 milliarder
    Media name/outletPolitiken
    Date01/12/2010
    PersonsBent Greve