Orientering, P1: Livsstilsmagasiner gør dit køn

    Press/Media: Press / Media

    Description

    På bladhylden i kiosken bliver de glittede magasiner flere og målgrupperne er nye.For hvor der for 15 år siden var dameblade, som handlede om børn, mode og parforhold, og der var magasiner til mænd, som handlede om båden og bilen, er bladmarkedet nu blevet ligestillet. Så nu er der både livsstilsmagasiner til mænd og kvinder.Behovet for et kønsopdelt bladmarked er udviklet som en reaktion på en tid, hvor kønsidentiterne var udviskede, men nu kan mænd og kvinder udfra deres alder og interesse købe blade, der fortæller, hvordan rigtige mænd og kvinder skal være.Lige nu er der iværksat et opgør med den kønsopdelte magasinverden, men på bladenes redaktioner og hos kønsforskere diskuterer man problematikken. Medvirkende: Steen Baagøe Nielsen, Julias Lahme, chefredaktør på Cosmopolitan, Dennis Christensen, Chefredaktør på M!, Troels E. Widding, chefredaktør på ARENA, Anders. K. Sørensen, forfatter til "Hankøn" og Sidsel Maria Hummelgren, i redaktionen på Consume.

    http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2008/10/31/183145.htm

    Period31 Oct 2008

    Media contributions

    1

    Media contributions

    • TitleOrientering, P1: Livsstilsmagasiner gør dit køn
      Media name/outletDR - P1
      Media typeRadio
      Date31/10/2008
      PersonsSteen Baagøe Nielsen