Skip to main navigation Skip to search Skip to main content

Mange har det svært med familien

Press/Media: Press / Media

Description

Ifølge en undersøgelse kan hver tredje dansker ikke svare "ja" til, at de som regel nyder at være sammen med deres familie, og mere end hver tiende finder det direkte anstrengende. Det skyldes blandt andet, at vi ikke ses jænvligt og ikke har fælles oplevelser, fortæller Else Marie Kofod fra Dansk Folkemindeindsamling. Adjunkt Allan Westerling fra RUC peger imidlertid på de 68 procent, som nyder at være sammen med deres familie. - Generelt trives familierelationer og har en fremtrædende rolle i rigtig mange menneskers liv. Der ligger en solidaritet og kontinuitet i familien, der betyder meget, siger han, og han mener bestemt, at familien vil blive ved med at spille en central rolle i danskernes liv. (Signe W. Bentzen)
Period2 Oct 2010

Media coverage

1

Media coverage