Skip to main navigation Skip to search Skip to main content

Mænd er dårligst til at håndtere arbejdsløshed

Press/Media: Press / Media

Description

Det er især mænd, som bliver ramt hårdest, når jobbet ryger sig en tur. Det skyldes, at mænd i højere grad end kvinder bygger en identitet op på deres arbejdsplads, og når jobbet er væk, kan det være virkelig svært for mænd at lægge en plan for deres videre færd i livet. Når en mand mister sit job, øges risikoen for at dø eller blive alvorligt syg, viser en ny undersøgelse fra AKF, og det skyldes især, at mænd er dårlige til at tale om deres problemer, mener mandeforsker fra Roskilde Universitet Kenneth Reinicke. - I stedet for at gå til psykolog vil mange mænd mene, at de godt kan klare problemerne selv og kommer måske ud i en slags selvmedicinering i form af alkohol, siger han.
Period6 May 2011

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleMænd er dårligst til at håndtere arbejdsløshed
    Media name/outletBerlingske
    Date06/05/2011
    Producer/AuthorSesilie Christophersen & Flemming Steen Pedersen
    PersonsKenneth Reinicke