Skip to main navigation Skip to search Skip to main content

Jeg kan ikke acceptere, at de bliver ved med at udskyde tingene

  • Per Homann Jespersen

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Meningen var, at Danmark i løbet af 2009 skulle have fået det elektroniske rejsekort, som har været planlagt siden 1995. Nu er lanceringen af rejsekortet dog rykket endnu en gang, nu til 2012. - Det er i princippet en god idé, men mange ting er gået galt. Et af problemerne var, at DSB gik ind, hvorefter man skulle lave et system, der var både lokalt og nationalt, siger Per Homann Jespersen, trafikforsker ved Roskilde Universitet, RUC. Han henviser til de store problemer med at blive enige om, hvordan billetindtægterne skal fordeles, når rejsekortet bliver en realitet. Han er desuden bekymret om, hvorvidt systemet når at blive forældet, inden det kommer i drift.
    Period25 Oct 2009

    Media coverage

    1

    Media coverage

    • TitleJeg kan ikke acceptere, at de bliver ved med at udskyde tingene
      Date25/10/2009
      PersonsPer Homann Jespersen