Ingen panik, mand

Press/Media: Press / Media

Description

Ifølge en undersøgelse iværksat af mediekoncernen Discovery Networks befinder den moderne mand sig ikke i en krise og finder det slet ikke så svært at være mand, som det ellers har været beskrevet af medierne i de seneste år. Kenneth Reinecke, lektor ved Center for Ligestilling på RUC, glæder sig over, at så mange unge mænd har evnet at finde en ny maskulinitet, som de føler sig tilfredse med. - Mange unge mænd i dag har ikke nogen rollemodeller eller stereotyper for, hvordan maskulinitet defineres og skal derfor definere deres egen. Og det ser ud til, at de godt ved, hvem de er, og hvad de vil være, siger han om undersøgelsen, der dokumenterer, at den moderne mand ikke vil dikteres en bestemt identitet, men i stedet inspireres. Og netop derfor bruger hovedparten af moderne mænd deres mandlige venner og kolleger som rollemodeller for, hvem de selv ønsker at være. (Side. Sektion. Default)
Period14 Sep 2008

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleIngen panik, mand
    Media name/outletBerlingske Tidende
    Date14/09/2008
    PersonsKenneth Reinicke