Harddisken: Vidensdeling eller tvangsformidling?

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Hvorfor skal forelæsninger være forbeholdt en eksklusiv skare i universiteternes auditorier?
    Fordi en forelæsning ikke er en statisk oplevelse - men en kommunikation i udvikling. Den kan ikke fastfryses i én optagelse, lyder et af modargumenterne. Og der er flere argumenter for og imod, når vi har to gæster i studiet til en debat om podcasting fra forelæsninger: Er det vidensdeling eller tvangsformidling?
    Forslaget er stillet af socialdemokraterne, og går ud på at 'systematisk' udsende alle forskningsbaserede universitetsforelæsninger som podcast. Forslaget deler universitetsfolket. Det har bølget gennem dagspressen i nogle uger nu.

    Projektchef Bjarne Nielsen fra Syddansk Universitet  har stået i spidsen for universitets eksperimenter med at lægge udvalgte forelæsninger ud som podcast. Hvilke erfaringer de har høstet på SDU?
    I studiet er Magnus Barsøe fra Frit Forum - der er socialdemokratiets organisation for studerende. Magnus Barsøe har været med til at formulere Frit Forums forslag om at forelæsninger skal laves som podcast. Med i studiet er også adjunkt ved Roskilde Universitetscenter Kasper Eskildsen.

    Subject

    Debat om podcasting i DR P1's Harddisken
    Period10 May 2007

    Media contributions

    1

    Media contributions

    • TitleHarddisken: Vidensdeling eller tvangsformidling?
      Media name/outletDR P1
      Media typeRadio
      Date10/05/2007
      PersonsKasper Risbjerg Eskildsen