Forsker: Skoler bør være multikulturelle

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Tosprogede børn bliver et problem for skolerne, hvis skolerne selv ser dem som et problem, mener uddannelsesforsker Thomas Gitz-Johansen fra RUC. I forbindelse med sin ph.d. har han gennem fem år fulgt udvalgte skoleklassers udvikling. Han påpeger vigtigheden af, at skolerne selv gør sig deres rolle som multikulturel klar, og sørger for ikke blot at inddrage den danske kulturarv i undervisningen, men også andre etniske kulturer. Han kritiserer regeringen planer for folkeskolen, og frygter, at skolerne går i en nationalistisk retning med eksempelvis kulturkanonen. Et velfungerende multikulturelt miljø vil på gavnlig vis ruste de danske elever til et multikulturelt samfund. (Side.1 Sektion. 2.)
    Period21 Mar 2006

    Media coverage

    1

    Media coverage

    • TitleForsker: Skoler bør være multikulturelle
      Media name/outletRitzau Bureau I/S
      Date21/03/2006
      PersonsThomas Gitz-Johansen