Skip to main navigation Skip to search Skip to main content

Flere dropper erhvervsskolen

Press/Media: Press / Media

Description

De danske erhvervsskoler mister hver tredje studerende, viser nye tal fra Danmarks Statistik. De har fulgt de unge, som gik i gang med en erhvervsuddannelse i 2002 og 2003. Det er et problem, som erhvervsskolerne godt kender til, og direktøren for Danske Erhvervsskoler, Lars Kunov, erkender, at de bruger meget tid på problemet. En forsker har dog et andet syn på sagen. - Jeg vil ikke sige, at frafaldet på erhvervsuddannelserne ikke er et problem. Men man er nødt til at gå bag tallene og kigge på, hvad de dækker over, udtaler lektor ved Roskilde Universitet, Christian Helms Jørgensen, der har forsket i frafald på erhvervsuddannelserne. Han mener, at mange af de unge, der indgår i statistikken, blot har valgt om og er startet på et nyt fagområde.
Period21 Sept 2011

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleFlere dropper erhvervsskolen
    Media name/outletFyens Stiftstidende
    Date21/09/2011
    Producer/AuthorKristian Wraa Nielsen
    PersonsChristian Helms Jørgensen