Digital valgkamp: Nye medieteknologier, ikke "amerikanisering" forandrer valgkampe i Danmark.

Press/Media: Press / Media

Description

Digital valgkamp: Nye medieteknologier, ikke "amerikanisering" forandrer valgkampe i Danmark. Sociale medier er blevet en vigtig genvej til vælgerne ifølge ny bog om valget i 2019. Alligevel er politikerne stadig afhængige af f.eks. tv. Interview om tendenser og eksempler med lektor Ib Tunby Gulbrandsen og professor Sine Nørholm Just fra Roskilde Universitet.

Period2 Oct 2020

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleNyt lavpunkt i amerikansk tv-valgkamp?
    Degree of recognitionNational
    Media name/outletDR, P1
    Media typeRadio
    Duration/Length/Size54:09
    Country/TerritoryDenmark
    Date02/10/2020
    DescriptionAfbrydelser, mundhuggeri og personfnidder prægede Donald Trumps og Joe Bidens første tv-duel i denne uge. Men har duellerne overhovedet betydning? Hvordan har de historisk udviklet sig? Og hvad er i vente? Steffen Gram, DR-korrespondent i USA i flere omgange, perspektiverer sammen med retoriker og professor Lisa Villadsen fra Københavns Universitet.
    Digital valgkamp: Nye medieteknologier, ikke "amerikanisering" forandrer valgkampe i Danmark. Sociale medier er blevet en vigtig genvej til vælgerne ifølge ny bog om valget i 2019. Alligevel er politikerne stadig afhængige af f.eks. tv. Interview om tendenser og eksempler med lektor Ib Tunby Gulbrandsen og professor Sine Nørholm Just fra Roskilde Universitet.
    Tysk medieskandale: I syv år fabrikerede Der Spiegel-journalist Claas Relotius falske, fordrejede og fantasifulde artikler. Hvorfor ingen opdagede noget, bliver foldet ud og diskuteret i "Spejlet", som har premiere på Teatret Mungo Park denne weekend. Skandalen trak tråde også til Danmark, og der er meget at lære for os alle sammen, siger instruktør og forfatter Viktor Tjernel.
    Producer/AuthorKurt Strand
    URLhttps://www.dr.dk/radio/p1/mennesker-og-medier/mennesker-og-medier-2020-10-02
    PersonsIb Tunby Gulbrandsen, Sine Nørholm Just