Det kinesiske marked og social ansvarlighed

  • Karin Buhmann

Press/Media: Press / Media

Description

Corporate Social Responsibility i Kina går i retning af mere offentlig styring. Set med kinesiske øjne er CSR nemlig et spørgsmål om at udnytte det potentiale, som virksomheder har for landets udvikling, og staten ønsker at skabe rammer, som gør det attraktivt for udenlandske virksomheder at producere socialt ansvarligt i Kina. Det skriver Karin Buhmann, lektor ved Institut for Samfund og Globalisering på Roskilde Universitetscenter i en kommentar. Den offentlige styring af CSR i Kina gør det dog ikke nødvendigvis nemmere at være socialt ansvarlig, påpeger Karin Buhmann, idet sammenhængen mellem stat og CSR i Kina medfører, at virksomheder kan opfattes, som om de støtter den kinesiske regerings hårde kurs over for frie fagforeninger. (Side.2 Sektion. Første)
Period6 Dec 2006

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleDet kinesiske marked og social ansvarlighed
    Media name/outletBørsen
    Date06/12/2006
    PersonsKarin Buhmann