Dansk stribe har succes som eksportvare

Press/Media: Press / Media

Description

Det er ikke kun Jussi Adler Olsen og filminstruktør Susanne Bier, som har patent på at eksportere dansk kultur til udlandet. Også det skøre makkerpar Mikael Wulff og Anders Morgenthaler har succes med at ekspotere deres absurde tegneserie, Wulffmorgenthaler, som dagligt kan læses i Politiken. Tegneseriens oplag uden for Danmark er på cirka 1,5 millioner, og deri lægges visningen af striben på en række websites. Wulffmorgenthaler er et godt eksempel på, at kreative produkter som design, film og bøger spiller en stor rolle i dansk økonomi, forklarer forsker i oplevelsesøkonomi på RUC Jørgen Ole Bærenholdt.
Period10 Dec 2011

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleDansk stribe har succes som eksportvare
    Media name/outletBerlingske
    Date10/12/2011
    Producer/AuthorHenrik Dannemand
    PersonsJørgen Ole Bærenholdt