Danmark risikerer at gå glip af fremtidens eksporteventyr

Press/Media: Press / Media

Description

Danmark er bagud, når det gælder eksport til de nye, boomende markeder i Brasilien, Rusland, Indien og Kina - på eksportslang kaldet BRIK. Dog har danske virksomheder gode grunde til at satse på de nære eksportmarkeder, vurderer Jesper Jespersen, økonomiprofessor ved RUC's Institut for Samfund og Globalisering. - Man skal bruge sine ressourcer, hvor de gør mest gavn og giver mest i fortjeneste, udtaler Jesper Jespersen. Hvis danske virksomheder i fremtiden i højere grad skal satse på BRIK-landene, kræver det en statslig påvirkning, mener han.  (Side.4-5 Sektion. Hele avisen)
Period11 Apr 2007

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleDanmark risikerer at gå glip af fremtidens eksporteventyr
    Media name/outletNyhedsavisen
    Date11/04/2007
    Producer/AuthorØivind Holtermann
    PersonsJesper B. Jespersen