Description
Den skriftlige patientinformation er et væsentligt element i at sikre trygge og velforberedte patienter – og dermed effektive patientforløb. Men der er et stort uudnyttet potentiale, der handler om at styrke samspillet mellem den skriftlige patientinformation og mødet med patienten. Et nyt forskningsprojekt har undersøgt, hvad landets hospitaler gør for at forbedre patientkommunikation,hvor de største udfordringer var i 2015, og ikke mindst hvor og hvordan der bør sættes ind, hvis indsatsen i 2016 skal komme både patienter, personale og ”bundlinjen” til gode. En del af svaret findes på www.patientkommunikation.dk hvor sundhedspersonale kan dele viden
og erfaringer bl.a. indenfor udviklingen af den skriftlige patientinformation. Men hvad opdagede forskerne ellers, der kan styrke området?
Oplæg på kursus for skrivende hospitalsmedarbejdere
Period | 17 Mar 2016 |
---|---|
Held at | Unknown external organisation, Denmark |
Related content
-
Press/Media
-
Patientkommunikation.dk er i luften
Press/Media: Press / Media
-
Hjemmeside skal styrke kommunikation med patienter
Press/Media: Press / Media
-
Projects
-
God patientkommunikation i praksis
Project: Research