”Ugandiske Mænd som Partnere: En analyse af UNFPAs og den Ugandiske Regerings Repræsentationer af Mænd og Maskuline Identiteter i Kampagner for Mænds Deltagelse i Reproduktiv Sundhed

Helle Catarina Nissen

Studenteropgave: Speciale

Abstrakt

#The thesis analyses representations of men and masculine identities in development interventions targeting men. The United Nations agency for Population and Development, UNFPA, and it’s activities in Uganda, forms a context for this analysis. The activities focused upon are a behaviour change campaign for men’s participation in family planning/ maternal health as well as a media-advocacy campaign for ‘male friendly’ reproductive health services.

UddannelserInternationale Udviklingsstudier, (Bachelor/kandidatuddannelse) KandidatKommunikation, (Bachelor/kandidatuddannelse) Kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato1 jun. 2005
VejledereLouise Jane Phillips

Emneord

  • Reproduktiv sundhed
  • Mænd og maskuline identiteter
  • Uganda
  • Kommunikationskampagner
  • Udvikling