Udvikling af et spilkoncept til seksualundervisning i 7 klasse

Eva M. B. Joergensen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

I denne opgave udarbejdes et spilkoncept som har til formål at fungere som et metodeværktøj til rådighed for lærere i seksualundervisningen. Ved hjælp af interviews og workshops har det været muligt at opbygge en videnbase og identificere hvilke ønsker lærer og elever har til et læringsspil. For at skabe et bredere projektgrundlag er der inddraget teori om indlæring og læringsspil. På baggrund af det indsamlede empiri har det været muligt at skabe et projekt grundlag som har resulteret i et forslag til et spilkoncept. Spilkonceptet kan bruges som inspirations kilde i seksualundervisning, men kan også indgå som et værktøj til et specifikt emne i seksuallære.

UddannelserBasis - Humanistisk-Teknologisk Bacheloruddannelse, (Bachelor uddannelse) Basis
SprogDansk
Udgivelsesdato1 aug. 2012
VejlederePernille Karen Rosengaard Eisenhardt

Emneord

  • seksualundervisning
  • læringsspil