Udvidelse af koncertoplevelsen - Installationers påvirkning på publikums adfærd og mentale tilstand

Alexandra Mauritzen, Turið Nolsøe, Diana Martyn, Valdemar Meersohn Stauning, Anne Fink Riis & Ayoe Fridriksdóttir

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Nutidens oplevelsesøkonomiske fokus har ændret ved de krav, der stilles til spillesteder. Ud fra dette blev der i samarbejde med Lydkultur udviklet to add-ons til to Turboweekend-koncerter den 8. og 9. november 2012 med den hensigt at intensivere selve koncertoplevelsen. Denne rapport undersøger, hvordan rums funktion og historie kan formidles gennem installationer, samt hvordan disse påvirker publikums adfærd og mentale tilstand og derved forstærker deres oplevelse.

UddannelserPerformance-design, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato21 jan. 2013

Emneord

  • Vega
  • publikum
  • koncertoplevelse
  • installation
  • rum
  • non place
  • adfærd
  • Lydkultur
  • add-on
  • Ideal Bar