Shaping New Tomorrow - en analyse af virksomhedens muligheder og begrænsninger på det internationale marked: en analyse af virksomhedens muligheder og begrænsninger på det internationale marked

Zabiullah Osmani, Aleksandar Lalevic, Nurdan Aydin & Sana Akthar

Studenteropgave: Fagmodulprojekt

Abstrakt

Følgende projekt er baseret på virksomheden, Shaping New Tomorrow og deres mulighed for at ekspandere til det tyske marked. I dette projekt, er der udarbejdet en analyse af Shaping New Tomorrows muligheder på det internationale marked, med henblik på internationaliseringen og hvad de hertil skal gøre sig at overvejelser ud fra virksomhedens konkurrencemæssige situation.
Projektet har ved hjælp af teorierne Porter’s Five Forces, Uppsala modellen, Porters Generiske Strategier, SWOT-modellen og Du-pont-pyramiden undersøgt hvorvidt Shaping New Tomorrow er velforberedt til at imødekommende den stigende konkurrence der er på det nye marked. Med en kritisk realistisk tilgang analyseres de markedstendenser der fremkommer i en ekspansion på baggrund af udtalelser fra tre respondenter fra hhv. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og Erhvervsstyrelsen. Den samlede empiri som stammer fra interviews, dokumentanalyse, tal og tabeller m.m. tyder på at der er en række forudsætninger som Shaping New Tommorow bør tage forbehold for i deres ønske om en succesfuld ekspansion. Herunder konkurrencen på det tyske marked, Shaping New Tomorrow’s fokus på at E-handel fremfor fysisk tilstedeværelse og de særregler der spiller ind i udførelsen af deres ekspansion.

UddannelserErhvervsøkonomi, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor
SprogDansk
Udgivelsesdato16 dec. 2019
Antal sider69
VejledereNiels Nolsøe Grünbaum