Samarbejdsdrevet innovation i Holbæk Kommune - Tiden efter 'Omstillingsgruppen uddannelse til alle unge'

Pernille Bastiansen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

I krydspresset mellem knappe offentlige ressourcer og borgernes stigende forventninger til de offentlige ydelser, er samarbejdsdrevet innovation fra flere sider blevet udråbt til at være løsningen. Der kan arbejdes med samarbejdsdrevet innovation på mange måder, når den offentlige opgaveløsning skal effektiviseres – men hvilken potentialer åbner samarbejdsdrevet innovation ellers op for? Dette speciale undersøger tiden efter den politiske omstillingsgruppe ’Uddannelse til alle unge’, som Holbæk Kommune i foråret 2014 nedsatte, som et led i at skabe politiske omstillinger på dette kerneområde. På baggrund fra erfaringer fra dette singlecasestudie, vil jeg undersøge hvordan samarbejdsdrevets innovationskoncepter har spredt sig internt og eksternt i organisationen, og hvilke muligheder der åbnes op for, set fra et medarbejderperspektiv.

UddannelserForvaltning, (Bachelor/kandidatuddannelse) Basis
SprogDansk
Udgivelsesdato4 jan. 2016
VejledereBodil Damgaard

Emneord

  • Samarbejdsdrevet innovation