Redesign af sentura.dk

Jesper Achim Nielsen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Projektet omhandler et udkast til et redesign af foreningen Sentura’s website, sentura.dk. Selve designfasen er inddelt i fire overordnede faser: Foranalyse, målgruppeovervejelser, design og produktafprøvning. Prototypen er udviklet i papirform og er inkluderet ved designfasen i projektet. I forbindelse med foranalysen analyserede jeg Sentura’s website med henblik på at opstille nogle kriterier for udkastet til redesignet. Målgruppeovervejelserne gav en indikation af målgruppens kendetegn samt hvilke smagsdiskurser som florerer indenfor de pågældende segmenter. I designfasen inddragede jeg brugere i en navigationstest hvor strukturen og indholdet skulle planlægges. Derefter redegjorde jeg for overvejelserne angående komposition, funktionalitet og visualtet som jeg havde gjort mig med henblik på at producere udkastet til redesignet. Som en afslutning på projektet foretog jeg en produktafprøvning af udkastet til redesignet, i en fokusgruppe. Dette viste at deltagerne syntes at mit designforslag, var bedre end Senturas nuværende website. Dog var det ikke helt optimalt, og fokusgruppen kom således med nogle kriterier for hvad der skulle ændres ved mit udkast for at det ville leve op til kriterierne for et website som udgiver et magasin med levende billeder.

UddannelserKommunikation, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato18 jan. 2008
VejledereLisbeth Thorlacius

Emneord

  • Lisbeth Thorlacius
  • Bourdieu
  • Günther Kress
  • sentura
  • Foranalyse
  • Målgruppeovervejelser
  • Reading images
  • Design
  • Gallup kompas
  • smagsdiskurs
  • Visuel kommunikation på websites
  • Bisgaard Munk
  • Produktafprøvning
  • Pathos
  • Ethos