Projekt Muserum

Vinnie Johansen, Heidi Hultgreen Christensen, Maria Midjord, Wiingaard Stoustrup, Sidsel Line & Mette Lundbak Kofod

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

I dette projekt har vi arbejdet med, hvordan man kan designe en installation til børnemuseet Muserum, der stimulerer 0-7 årige børns sanse- og intelligensudvikling samt understøtter deres kreativitet. Vores designproces har været bygget op omkring Design Thinking modellen, og vi har skabt en installation, som er funderet i Reggio Emilias filosofi, Howard Gardners teori om intelligenser og Elliot Eisners tekst The Celebration of Thinking. I de forskellige iterationer i Design Thinking processen har vi idéudviklet, observeret, evalueret, pitchet, videreudviklet osv., og er således kommet frem til, at et mørkt rum med UV-lys, og interiør i forskellige farver og materialer, rammesat af et jungletema, understøtter udviklingen af børns intelligens, sanser og kreativitet.

UddannelserPerformance-design, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato26 maj 2014
VejledereBjørn Laursen

Emneord

  • Sanser
  • intelligenser