Personlig Branding

Kasper Zeij, Ole Drost Laursen & Dennis Otte

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Dette projekt handler om personlig branding, set gennem et socialpsykologisk perspektiv. Efter en redegørelse af begrebet personlig branding, redegøres der for sociologerne Kenneth J. Gergen, Jerome Bruner og Erving Goffmans respektive teoriapparater. Som et konkret eksempel på personlig branding, har vi opstillet en case om den amerikanske million-arving, Paris Hilton, som vi mener, er særligt interessant ud fra et branding synspunkt. I vores diskussion stilles der skarpt på, hvordan Paris Hilton egentlig brander sig ligesom forskellige problemstillinger ved den personlige branding vil blive berørt. Eksempelvis vil projektet se på den personlige brandings indflydelse på unge mennesker, der tager Paris Hiltons moralske værdier til sig, som om de var deres egne og om dette overhovedet er hensigtsmæssigt for det enkelte individs personlige udvikling.

UddannelserPsykologi, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato19 jan. 2009
VejledereCharlotte Grum

Emneord

  • socialkonstruktionisme
  • Jerome Bruner
  • socialpsykologi
  • konstruktivisme
  • Erving Goffman
  • branding
  • Kenneth J. Gergen
  • Paris Hilton
  • personlig branding