Nyuddannede læreres møde med det grænseløse lærerarbejde - et casestudie

Maja Sasser

Studenteropgave: Speciale

Abstrakt

Et casestudie af en moderne folkeskole med fleksible og moderne organisationsstrukturer. Specialet undersøger, hvordan disse organisationsstrukturer ændrer arbejdsvilkårne for lærerne henimod en større grænseløshed. Det undersøges, hvordan specielt de nyuddannede oplever og håndterer grænseløsheden. Samtidig undersøges det, hvordan teamorganisering både skaber sine egne grænseløshedsproblematikker men samtidig også hjælper de nyuddannede i deres håndtering af grænseløsheden.

UddannelserTekSam - miljøplanlægning, (Bachelor/kandidatuddannelse) KandidatVirksomhedsstudier, (Bachelor/kandidatuddannelse) Kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato30 mar. 2010
VejledereLise Drewes

Emneord

  • lærerfaget
  • teamorganisering
  • nyuddannede
  • fleksibilitet
  • grænseløst arbejde
  • grænseløshed
  • psykisk arbejdsmiljø