Novo Nordisks employer branding - en systemteoretisk tilgang

Ask Hovmand Sørensen, Rasmus Ulrik Gerhke, Anders Ravn, Emil Jakobsen, Michael Skibsted Nielsen & Simon Buhl Villaume

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

I dette projekt vil vi undersøge hvorledes Novo Nordisk igennem deres Employer Brand formår at skabe et homogent værdisæt for medarbejdere og virksomhed. Således at de kan sikre overensstemmelse mellem deres egen og mulige medarbejderes verdensopfattelse. Dette udredes gennem en række Employer Brand teoretikere og teorien omkring sociale systemer af Niklas Luhmann. Da der således både gives et indblik i hvorledes Novo Nordisk tilgang til dette kan forstås, samt hvilke betydninger dette har i forhold til kommunikationen i et socialt system.

UddannelserBasis - Samfundsvidenskabelig Bacheloruddannelse, (Bachelor uddannelse) Basis
SprogDansk
Udgivelsesdato16 jun. 2010
VejledereSøren Jagd

Emneord

  • Novo Nordisk
  • Employer Branding