Musik 2.0 - Tendenser og perspektiver i den nye musikbranche

Simon McGilbray, Morten Hartmann Danielsen, David Claré Palm, Mette Møller Rasmussen, Stine Bonde Schmidt, Casper Boysen & Martin Dalhoff Steensen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Dette projekt har til formål at undersøge fænomenerne og tendenserne omkring det teknologiske paradigmeskift i musikbranchen, i hvilket forbrugerne spiller en afgørende rolle. For at undersøge disses ageren, har vi udarbejdet en kvantitativ spørgeskemaundersøgelse med 794 respondenter, og fire kvalitative interviews af eksperter der har deres ekspertise fra forskellige dele af musikbranchen. Disse har hjulpet os til at belyse adfærd, intentioner og hvorledes denne viden kan benyttes til at øge musiksalget for musikselskaberne.

UddannelserBasis - Samfundsvidenskabelig Bacheloruddannelse, (Bachelor uddannelse) Basis
SprogDansk
Udgivelsesdato16 jan. 2013
VejledereKaare Bjørn Thomsen

Emneord

  • Streaming
  • Videnskabsteori
  • Teknologi
  • Musik