Motivation af den Kreative Sælger

Mikkel Vallentin Sørensen & Jeppe Hjelmsted Floor

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Projektet tager udgangspunkt i motivationen af danske sælgere. Med inspiration fra den positive psykologiske videnskab, udfordres eksisterende motivationsredskaber, med henblik på at motivere den enkelte medarbejder til at yde et bedre stykke arbejde for virksomheden. Daniel Pink, Bruno Frey og Frederick Herzberg danner det teoretiske grundlag for opgaven, og problemstillingen undersøges gennem en sammenholdelse af deres teorier med empirisk materiale i en fænomenologisk tilgang. Rapporten afsluttes i en konklusion, der påviser, at mange af de, i dag anvendte, motivationsredskaber, med fordel kunne udskiftes med redskaber der påvirker individets indre motivation.

UddannelserVirksomhedsstudier, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato18 jun. 2012

Emneord

  • sælger
  • motivation
  • motivationsfaktorer
  • kreativ medarbejder