Mobilisering af lokale borgere til global handling. Social forandring via ikke formel læring. Et studie i metoder og processer i udviklingen af en CAMP om FNs Verdensmål

Christina Aabye Bonnet Yderstræde

Studenteropgave: Speciale

Abstrakt

Dette speciale er et studie i transformative læringsprocesser i forbindelse med FNs Verdensmål, og hvorvidt specifikke undervisningsmetoder kan skabe en forandring hos deltagerne og derved mobilisere dem til at handle på Verdensmålene.
Praktikeren er drevet af en motivation i at undervise til mobilisering og kombinerer dette med forskerens interesse i at dykke dybt ned i metoder som kan bidrage til sådan en praksis. Som sådan er dette speciale et bidrag til en konkret praksis, en CAMP omhandlende Verdensmål nummer 10: Mindre Ulighed.
Dette speciale udforsker potentialet for et civil undervisningsbidrag gennem ikke-formel læring og de konkrete læringsmetoder der kan støtte en realisering af potentialet for en sådan transformativ læreproces.

UddannelserPædagogik og Uddannelsesstudier, (Bachelor/kandidatuddannelse) Kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato3 mar. 2019
Antal sider78
VejledereJan Kampmann

Emneord

  • transformativ læring
  • mobilisering gennem undervisning
  • undervisning som social forandring
  • Undervisning i Verdensmålene
  • FNs Verdensmål