Mikkeller - Branding er tømt ud

Mads Tranekjær Andreasen, Jonas Peter Sonne, Morten Peter Bruun Thomsen & Pauline Samsøe

Studenteropgave: Fagmodulprojekt

Abstrakt

Mikkeller er en dansk specialøls virksomhed som har rykket sin horisont og befinder sig i et stort internationalt forum. Formålet med dette projekt er at give læseren en forståelse for hvordan en virksomhed som Mikkeller som før har vundet priser for deres øl og har udvidet, ud for den danske landegrænse kan komme i sådan en negativ omvæltning økonomisk.
Dette gøres ved at først at skabe en forståelse for hvordan specialøls markedet er samt hvordan konkurrencen er hertil. Derefter vil Mikkeller blive koblet op på Marketing relevante teorier, for derefter at skal kunne analyser på hvordan Mikkellers brand og markedsføring er som der har ført til at Mikkeller er endt i sin økonomiske situation som de befinder sig i. Herefter vil der blive diskuteret om hvordan den skærpede konkurrence på specialøls markedet kan påvirke Mikkeller samt hvordan den fremtidige vækst kommer til at se ud. Til sidst vil projektet konkludere at denne dårlige udvikling skyldes Mikkellers mangel på branding og markedsføring, da de lever på deres gamle forudsætninger på omkring hvad deres produkt er og ikke kan fungere økonomisk uden en ændring, som dette projekt også vil komme med forslag til hvilke ting der skal ændres.

UddannelserErhvervsøkonomi, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor
SprogDansk
Udgivelsesdato16 dec. 2019
Antal sider66
VejledereNiels Nolsøe Grünbaum

Emneord

  • Mikkeller
  • Specialøl
  • Branding
  • Markdsføring