Joker - En postmoderne udforskning af videnskabelig identitet

Katrine Lindvig

Studenteropgave: Speciale

Abstrakt

- Hvordan skaber studerende fra nye universitetsuddannelser videnskabelig identitet ? Dette spørgsmål er udgangspunktet for denne postmoderne udforskning af,hvordan universitetsstuderende og kandidater i forskellige sammenhænge uden for universitetets officielle rammer,skaber identitet relateret til deres uddannelse. Undersøgelsen bygger på interviews med studerende, kandidater og studieledere fra fagene Performance Design og Sundhedsfremme og Sundhedsstrategier på Roskilde Universitet, og peger på, at videnskabelig identitet ikke er en færdig pakke, som følger med universitetsuddannelsen - det er noget, der løbende skabes og ændrer sig, på baggrund af de fortællinger, de studerende skaber om deres uddannelse.

UddannelserPædagogik og Uddannelsesstudier, (Bachelor/kandidatuddannelse) Kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato20 aug. 2010
VejledereUlla Ambrosius Madsen

Emneord

  • Maggie MacLure
  • mellemrum
  • sensitizing concepts
  • Universitet
  • Joker
  • Jean Baudrillard
  • Wildcard
  • Jean Francois Lyotard
  • Videnskabelig identitet
  • Postmoderne teori
  • RUC kort
  • Fortællinger