Joe and the juice - En case om oplevelsesøkonomi.

Josephine Annette Mertinitz, Joao Vitor Santos de Aguiar Trindade, Pauline Samsøe, Shahan Haji & Botan Akkoyun

Studenteropgave: Basisprojekt

Abstrakt

Resume:
Denne opgave indeholder en case undersøgelse af virksomheden Joe and the Juice. Der er lagt fokus på disciplinerne Sociologi og Økonomi, men opgaven indeholder også delelementer fra økonomisk psykologi. Hovedformålet er at analysere på, hvordan firmaet blev sådan en stor succes, med positive væksttal og samtidig beskriver projektet særegenskaber om virksomheden.
Metoderne anvendt i opgaven er blandt andet feltundersøgelse og interviews.Der er udarbejdet to interviewguides, et til kunderne og et til Joe and the juice medarbejderne. Metoderne og teorierne vil være analytiske værktøjer til at illustrere problematikken, således at problematikken bliver valideret af analyser fra virkeligheden.
Undersøgelsen viser at kunderne vælger Joe and the Juice på baggrund af andre kriterier end prisen. Disse kan være popularitet, lokation og oplevelsen selv.
Selvom Joe and the Juice har mange gode sider, så er der stadig nogle negative faktorer ved det. Et af de væsentligste er at der ikke ansættes lang flere mænd end kvinder.

UddannelserBasis - Samfundsvidenskabelig Bacheloruddannelse, (Bachelor uddannelse) Basis
SprogDansk
Udgivelsesdato28 maj 2018
Antal sider505
VejledereHannah Villadsen

Emneord

  • oplevelsesøkonomi
  • Joe and the juice