Haveliv ApS

Zubir K. Shah

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Formålet med projektet er at pege på en række forbedringer af virksomheden Haveliv ApS’s webside, med henblik på at virksomheden derigennem har mulighed for at fastholde sine eksisterende kunder. Det at fastholde sine eksisterende kunder indebærer i denne sammenhæng, at virksomheden skal udvikle en website, der som minimum lever op til de almindelige brugervenlighedsbegreber til WWW, og som samtidig rammer målgruppen for virksomhedens produkter. På baggrund af en kvantitativ undersøgelse afdækkes virksomhedens målgruppe med henblik på alder, IT-kendskab, Internetforbindelse, samt deres mening om online betaling via websitet. Disse undersøgelser influerer på udvikling af website, der re-designes som en brugervenlig prototype. For at måle brugervenlighed, udførtes tre brugerafprøvning af den eksisterende website efterfulgt af et kvalitativt interview. På denne baggrund kan det konkluderes, at det er vigtigt at gennemføre en række undersøgelser af den søgte målgruppe, inden man skal realiserer et website. Samtidig anvises en metode til at afdække sin målgruppes behov for informationer og referencer. Ud fra disse undersøgelser er det muligt at udvikle et brugervenlig produkt der vil falde i god smag hos målgruppen, og som formentlig holder på de eksisterende kunder.

UddannelserKommunikation, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato1 jun. 2006

Emneord

  • Måling af brugervenlighed
  • Kvalitetssikring af e-handel
  • kvantitativ og kvalitativ undersøgelser
  • Tænkte højte metode
  • Brugervenlighed