H&M på det kinesiske marked

Kathrine Dybendal Barrett, Samir Harun Yusuf, David Ndimwako-Mayasi & Victor Sendra Gross Larsen

Studenteropgave: Fagmodulprojekt

Abstrakt

Siden H&M trådte ind på det kinesiske marked tilbage i 2007, er det blevet et af deres største markeder efter ​​USA og Tyskland. H&M har åbnet næsten 500 butikker i Kina og åbner løbende mere for at udnytte den stigende kinesiske middelklasse. Kina forventes at være H&M største marked i den nærmeste fremtid. Formålet med dette projekt er at undersøge, hvilke strategier H&M kan bruge til at opnå vækst og blive større på det kinesiske marked i fremtiden. Der vil blive lavet analyser på markedet, forbrugertyper og konkurrencesituationen. Gennem forskellige relevante teorier, herunder Porters five forces og SWOT, bliver der analyseret på de interne og eksterne forhold. De forskellige resultater fra analyserne vil også blive diskuteret for at finde de optimale strategier, H&M kan anvende for at at skabe mere vækst i Kina. Derudover kommer projektetet med anbefalinger til hvordan H&M kan udvikle et marketing mix.

UddannelserErhvervsøkonomi, (Bachelor/kandidatuddannelse) Basis
SprogDansk
Udgivelsesdato18 dec. 2017
Antal sider67
VejledereAda Scupola

Emneord

  • H&M
  • Kina
  • Kinesisk marked
  • SWOT
  • Porters
  • Vækst
  • Marketing
  • Strategi
  • Virksomhed
  • Økonomi