Folkeskoleelever om mulighedsrummet for læring: - En undersøgelse af folkeskoleelevers problematiserende fortællinger om magt og modmagt, styring og selvstyring, i og om folkeskolen med henblik på fortællingernes konsekvenser for opfattelsen af mulighedsrummet for læring i folkeskolen

Sofie Ørsted Sauzet

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Projektet er en undersøgelse af folkeskoleelevers problematiserende fortællinger om mulighedsrummet for læring i folkeskolen. Med udgangspunkt i et ønske om at nuancere folkeskoledebattens selvfølgeligheder, inddrages elevernes fortællinger som relevante udsagn om og af de subjekter, som folkeskolen ønsker at strukturere et mulighedsrum for læring omkring.

UddannelserPædagogik og Uddannelsesstudier, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor
SprogDansk
Udgivelsesdato1 jun. 2006

Emneord

  • selvstyring
  • magt
  • læring
  • mulighedsrum
  • modmagt
  • fortællinger