Fitness World: En Markedsleders strategi

Jonas S. Helmer Roos, Signe Kjærbølling, Flemming Hanghøj, Josephine G. Lorentzen, Ditte K. Oksen & Charlotte K. Carlsen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Vi har i dette projekt, ved hjælp af et casestudie, undersøgt det danske fitnessmarked og hvilke strategiske muligheder der er, for at Fitness World kan bibeholde deres position som markedsleder. Vi har lavet en større spørgeskemaundersøgelse, som har mundet ud i nogle klare tendenser og holdninger, som betyder meget for den generelle kunde på fitnessmarked. Der er ligeledes blevet udført tre interviews, som har været behjælpelige til at klarlægge elementer af fitnessmarkedet og Fitness World internt, som vi ikke ellers havde kunnet opnå viden omkring. På baggrund af analyseværktøjet SWOT og teorier fra Michael E. Porter, Mary Jo Hatch og Majken Schulz, har vi på et teoretisk grundlag kunnet komme med et kvalificeret bud på, hvorledes Fitness World skal agere i fremtiden for at bibeholde deres position som markedsleder.

UddannelserVirksomhedsstudier, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato17 jun. 2010
VejlederePoul Dines

Emneord

  • Five Forces
  • Brand
  • Mary Jo Hatch
  • Michael E. Porter
  • Fitness World
  • Strategi
  • Strategy
  • Porter
  • Corporate Branding
  • Generic Competitive Strategies
  • SWOT
  • Fitness