Firmaaftale Krohns

Zia Krohn, Maja Stender, Simon Caspersen, Kasper A. Rasmussen, Janne Mølhøj Sichlau & Morten Rubæk Christensen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Dette projekt omhandler målgruppeanalyse og produktudvikling med henblik på en præsentation af et nyt dagligvarekoncept. Konceptet er udviklet af firmaet Krohns, som en en nystartet netbaseret købmand med økologiske og klimavenlige bagtanker. Konceptet er en firmaaftale og er tænkt som persnoalegode til virksomheder. Firmaaftalen går ud på, at de ansatte i virksomheden bestiller deres dagligvarer på internettet og får dem leveret dagen efter ved deres arbejdsplads, når de har fri. På denne måde sparer de tid ved at undgå at stå i kø i supermarkedet. Projektets omrejningspunkt er en analyse af firmaaftalens primære målgruppe samt hvorvidt denne målgruppe finder firmaaftalen kompatibel med deres hverdagsliv. Til dette formål anvendes to konstruerede personaer. Målet med projektet er at udvikle en præsentaationsvideo rettet mod den primære målgruppe, som er repræsenteret ved personaerne. Projektet inddrager teoretikerne Jørgen Poulsen og hans model "handlingens parametre", Everett M. Rogers og hans innovationsbegreber "kompatibilitet", "kompleksitet" og "relativ fordel" samt Preben Sepstrups teori om tilrettelæggelse af kommunikation.

UddannelserKommunikation, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato20 jan. 2010
VejlederePernille Karen Rosengaard Eisenhardt

Emneord

  • Innovation
  • personaer
  • Målgruppeanalyse
  • videoproduktion