Fiktiv verden, virkelige erfaringer - læringsspillets muligheder og elevernes brug og oplevelse

Jeppe Sønderby Christensen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

En undersøgelse af forholdet mellem de læringsmæssige muligheder ved computerbaserede læringsspil i undervisningen og, hvordan elever i 9.klasse bruger og oplever mediet. De læringsmæssige muligheder undersøges både teoretisk og empirisk i forhold til, hvordan læringsspil fungerer i en undervisningskontekst. Undersøgelsen tager udgangspunkt i en forståelse af, at mediet giver eleverne mulighed for at deltage i en verden, der ellers er svært tilgængelig, og det er herudfra, at jeg undersøger læringsspillet placeret i en undervisning. Undersøgelsens to cases omhandler begge Israel-Palæstina-konflikten og er: Global Conflicts: Palestine og PeaceMaker.

UddannelserKommunikation, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidatPædagogik og Uddannelsesstudier, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato25 okt. 2007
Vejledere[No Value] Rasmussen, Kim Thorlacius & [No Value] Lisbeth

Emneord

  • undervisning
  • læring
  • spil
  • Dewey
  • Kolb
  • læringsspil
  • leg
  • erfaring