Facebook and Danish Book Publishing

Katerina Malin Tancheva

Studenteropgave: Speciale

Abstrakt

Abstrakt

Sociale medier har stor indflydelse på selskabers brand og dets forhold til deres målgruppe. Facebook er blevet anerkendt som den mest omfattende sociale medie platforme i Europa, og mange virksomheder bruger den til forskellige formål.
Denne forskning fremviser en Facebook indholdsanalyse med fem danske bogforlag og deres officielle Facebook sider, for at undersøge deres praksis i en dansk kontekst, deres engagement med deres målgruppe, og måden som målgruppen interagerer med indholdet online. Indholdsanalysen indeholder både kvantitative og kvalitative metoder. De valgte bogudgivere er Gyldendal, Egmont, Lindhardt og Ringhof, People's Press og Grif Forlag.

Indholdsanalysen afslører Facebook praksis af de ovennævnte bogudgivere og deres forhold til sine målgrupper. At undersøge de sociale medier er vigtigt i forhold til at bedre forstå online marketing og salg, og at de sociale mediers algoritmer bliver opgraderet regelmæssigt.



Søgeord: bogudgivelse, Facebook, sociale medier, indholdsanalyse, kvantitative og kvalitative metoder, Gyldendal, Egmont, Lindhardt og Ringhof, People’s Press, Grif Forlag, Danmark

UddannelserKommunikation, (Bachelor/kandidatuddannelse) Master
SprogEngelsk
Udgivelsesdato1 jan. 2020
Antal sider143
VejledereChris Peters

Emneord

  • bogudgivelse
  • Facebook
  • sociale medier
  • indholdsanalyse
  • kvantitative og kvalitative metoder
  • Gyldendal
  • Egmont
  • Lindhardt og Ringhof
  • People’s Press
  • Grif Forlag
  • Danmark