Embodied Gaming: Embodied Gaming og spillenes effekt på vores sundhed

Lion Wisam Matti & Shayanan Balamanoharan

Studenteropgave: Basisprojekt

Abstrakt

Vi analyserer i dette projekt Nintendo og deres Wii, samt hvordan ’embodied gaming’ har en effekt på vores motion. Valget af Nintendo kommer dels på baggrund af deres Wii, men også fordi Nintendo altid har været innovative og interessante. Vi har åbnet en controller for at lave vores produkt, og i den forbindelse har vi været i stand til at se på de forskellige sensorer, der bygger en Wii controller op. Projektet stiller spørgsmål til hvad begrebet ’embodied gaming’ egentligt dækker over. Bliver en aktivitet ’embodied’ så snart ens krop er involveret i de grov-motoriske spil? Måske er det nok, bare at legemliggøre sin karakter i spillet og se den som en ’embodiment’ af sig selv i de finmotoriske spil?
Vores projekt fokuserer dog mest på den grov-motoriske kategori indenfor ’embodied gaming’, da vi genskaber en grov-motorisk controller.

UddannelserBasis - Humanistisk Bacheloruddannelse, (Bachelor uddannelse) Basis
SprogDansk
Udgivelsesdato1 maj 2017
Antal sider30
VejledereRikke Haller Baggesen

Emneord

  • Embodied
  • Gaming
  • Embodied Gaming