Det lidende geni som entrepreneur

Mikael Olesen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Hvordan er det at være skaber af ny musik i en tid hvor kulturpolitiske beslutninger giver vækstlagsmusikeren meget lidt at vokse på? Som musiker med svære betingelser bliver du nødt til at tænke ud af boksen for at blive hørt i et gigantisk stort hav af anden original musik. Der gives i projektet en empirisk indsigt i hvordan det er at være skaber af ny original musik samt hvilke metoder musikeren kan bruge for at hjælpe sin karriere på vej. Denne empiriske forståelse giver anledning til at tro at musikeren ikke er så opmærksom på hvilke konkrete metoder han kan tage i brug for at få sin musik hørt i en branche med stor konkurrence. Derfor tilbyder dette projekt en teoretisk kombination af entrepreneurship og kommunikationsplanlægning som et metodisk værktøj til hvordan man som musikalsk entrepreneur kan arbejde med at få sin musik ud over rampen.

UddannelserKommunikation, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato26 aug. 2009
VejledereSine Carlsen

Emneord

  • Filosofisk hermeneutik
  • Entrepreneurship
  • Kommunikationsplanlægning
  • Iværksætter
  • Entrepreneur
  • Kommunikation
  • Musik